A Chios Görögország valószínűleg a legérdekesebb sziget, ahol jártunk, természetesen Görögországban. Mindannyian hallottunk a népszerű utazók Kréta, Santorini, Mykonos és Corfu foltjairól, de mi van a Chios -szal? A középkori falvakkal, a megkülönböztetett kultúrával, a barátságos helyiekkel, a gyönyörű strandokkal (Görögország egyik legjobb strandja, amelyet láttunk) és a hagyományos ételeket és termékeket, mit nem szeretni?!

Hát nem ezt keresünk, amikor utazunk, amikor elindulunk a világ megtekintésére?

A sziget, amelyről úgy tűnt, hogy mindenki elfelejtette, az volt, hogy öt napig felfedezzük, és amikor megérkeztünk, tudtuk, hogy sokkal hosszabb ideig maradhatunk.

Mivel néhány negatív hír történetet elterjedtünk mind helyi, mind nemzetközi szinten, azonosítottuk minket, hogy felfedezzük az igazságot erről a varázslatos mastic szigetről.

(Ne hagyja ki a videót a végén!)

Valószínűleg hallottál már az európai menekültügyi válságról? A Chios Görögország mindössze 7 kilométerre található Törökországtól (a szíriai menekültek első megállója és még ennél is inkább), így ez a sziget népszerű lépcsőzetes kővé teszi a háború sújtotta országok menekülését, abban a reményben, hogy jobb jövőt találhat Európában maguknak és számára. a családjuk.

Az elején rendkívül lenyűgöző volt a helyi hatóságok számára, hogy foglalkozzanak a partra érkező látogatók beáramlásával, és senki sem volt biztos benne, hogyan kell kezelni. Ahogy el tudod képzelni, a menekültek éhesek voltak és menedékre szorultak.

Kívánul, a Chios Görögország lakosai ételt, vizet, menedéket és pénzt szolgáltattak az idegenek teljes teljesítésekor! A közelmúltban a kormány felajánlotta a menekülteknek készpénzkártyákat, amelyek lehetővé teszik számukra az élelmiszerek és minden egyéb áruk vásárlását, amelyekre szükségük lehet, amíg elakadnak.

Senki sem tudja, hogy ezeket az embereket visszajuttatják -e hazájukba, Törökországba, vagy még nyugatra Európába. Szívszorító tudni, hogy a családok még mindig sátrakban élnek, és nincs otthonuk. Ennek a szívfájdalomnak az a ténye, hogy a hír veszélyesnek tette ezt a helyzetet, megakadályozva a turistákat a látogatástól.

Az elmúlt években a menekültek hajóval érkeztek az ezrekben
Az, hogy a menekültekkel való találkozás károsnak tekinthető, az túlmutat.

Az európai menekültügyi helyzet kihívást jelent – a helyiek nem tudják, mit kell végezni a külföldiekkel, és a menekültek nem ragadnak meg. Mindenki, akivel a Chios -szigeten beszéltünk, empatikus volt a menekültek iránt, és nagyon optimista képet kapott a sziget turizmusának jövőjéről. Valójában sokkal több foglalás van a szálláshoz és az utakhoz ezen a nyáron, mint az előző évben.

Az itt élő emberek rugalmas hozzáállása, mind a helyi „chiotes”, mind a más szigetek görögei meglepőek voltak. A (nagyon pozitív) első kézből tapasztalatunk alapján úgy gondoljuk, hogy a különálló Chios -sziget biztonságos a turisták számára, és szégyen lenne elmulasztani ezt a csodálatos rendeltetési helyet a lakóhelyüket elhagyni kényszerített emberek alapján.

Megy.

A Chios -sziget olyan hely, amelyet nem szabad kihagynia, és messze az egyik legjobb hely a Görögországban.

A bérautónkba ugrva eljutottunk a látványos kőépületek és a Kampos falú területein, egy faluban, ahol a genovai korszak elitje (1304–1566) élt a kastélyokban, amelyek ma is állnak.

Azonnal felfedeztük az építészet különbségét a Chios Görögországból, összehasonlítva az ion -szigetekre, ahol korábban utaztunk. A Zakynthos, a Kefalonia és a Corfu szigetei a történelem nagy részének velencei iránymutatása alatt álltak, míg a Chios -sziget a bizánci, a genovok és az oszmánokba esett.

A Chios lenyűgöző Kampos területe
Noha a Chios az ötödik legnagyobb sziget Görögországban, mivel a szezonon kívüli utazásunkban utaztunk, gyakorlatilag magunknak voltak az utak. A sziget délkeleti végéhez vezetve megérkeztünk az Emporios -öbölbe, amely a következő négy éjszaka stúdióházunk lenne. Az erkélyünk figyelmen kívül hagyta a nagy megosztott medencét és a cserjékbe borított gördülő zöld dombokat.

Erkély kilátás az Emporios Bay Hotelben!
Emporios Bay Studio Apartment, modern fürdőszobával, kályha, hűtőszekrény és reggelivel.

Mivel a madarak csiripelésén kívüli zajszennyezés nem volt, ez a hely rendkívül békés volt.

☞ Lásd még: Tennivalók Zakynthos -ban

A családi ház kényelmes, tiszta és kiemelkedő helyen volt. Lépésünk volt az Üveg-kalmos tengertől és a kikötőtől, és egy 5 perces séta elhozott minket a vulkáni Mavra Volia Beachbe, egy nagy öbölbe, fekete kövekkel és tökéletesen tiszta vízzel. Az öbölből vezető út vezetett a szomszédos Emporios Mavros Gialos strandhoz.

Egy esti stroLL az Emporios Mavros Gialos Beach -hez
A házunk csak néhány perc alatt volt a sziget két legszebb strandjától!

Lásd még: A Görögország és a görög szigetek utazásának legfelsõbb útmutatója

Alig néhány napos Chios felfedezésére, elhagytuk a táskáinkat, és elindultunk a kiemelkedő mastic múzeumba, hogy találkozzunk a maszterúrából származó RoUulával, hogy megismerjék a sziget lenyűgöző mastiha (mastic) kultúráját, amit még soha nem hallottunk, mielőtt elmentünk, mielőtt elmentünk volna Chios Görögországhoz.

A mastic fák az egész világon nőnek, de az olyan fontos SAP -t csak a fák termelik ezen a szigeten … és csak azok, akik a Chios -sziget déli felében növekszenek!

A maszteruházból származó roula tanít nekünk a mastic produkciót

A gyanta, vagy a „könnyek”, amint általában utalnak, évszázadok óta a Chios történetének része. Valójában ez a fa volt a Chios meghódítására irányuló számos külföldi kísérlet oka, ami végül a szigeten található falvak számos megerősítéséhez vezetett.

☞ Lásd még: Tennivalók a Corfu -ban

Amikor a fa kéregét egy speciális szerszám segítségével vágják le, az SAP kicsapódik és megkeményedik. Miután az összes gyantát összegyűjtötték (beleértve a kéreg, a szennyeződés, a kövek, a levelek stb. Bitjeit), megkezdődik a szitálás, tárolás, mosás, szárítás és tisztítás nehéz folyamata. Mindezt a nők kézzel teszik.

Kijelző a mastic maszter produkcióról a mastic múzeumban

Mivel a gyanta tisztítása olyan unalmas munka, a Chios-sziget női fantasztikus ötlettel álltak elő, hogy sokkal inkább társadalmi összejövetelré váljanak, pletykákkal és borral kiegészítve.

Amellett, hogy vágyakozik és népszerű termék a rágógumi rágására, a Mastic kiemelkedő egészségügyi előnyökkel jár. Bebizonyosodott, hogy gyulladásgátló és antibakteriális termékként működik. Ráadásul a mastic természetes gyógymód a gyomorfájások és fekélyek számára. Ha fehérebb fogakat szeretne, vagy hogy elkerülje az üregeket, rágjon meg egy kis masztiát! Ez a cucc varázslatos.

☞ Lásd még: Időjárás Görögországban – Mikor van a legjobb idő a látogatásra?

A RoULA mindent megtanított nekünk a masztiáról és arról, hogy a Chios kultúrája, építészete és tája hogyan fejlődött körülötte. Még meghívott minket néhány koktélra, amelyekkel készítetted, kitaláltad, mastic likőr.

Az Oz koktélbár Chios városában található. A csak a gyalogos utcától való kilépéssel egy funky bárba lépettünk be, energikus személyzettel és „laboratóriummal”, amely egy italt készít, amely megfelel az ízlésünknek.

Egy finom koktél az Oz Bar -ban! Természetesen mastical likőrrel készült

Mondanom sem kell, hogy szórakoztató este volt. Miután egy rummal készített italt és masticalizóval készített italt, őszintén mondhatom, hogy inkább a helyi ízt részesítettem.

A Mastic Múzeumból és a Mastic Liquor -ból továbbmentünk, hogy megnézhessük Mesta, Pyrgi és Olimpoi mastic középkori falvait, amelyek mindegyike a masztiák előállításából származik (lásd, ezen a szigeten mindent a mastic fa körül forog!).

☞ Lásd még: Lesvos Görögország – 5 napos útikalauzunk

Mivel a „könnyek” annyira fontos voltak, és elsősorban a gazdag, erődített falvak által a 14. században építették, hogy ezt a terméket az arab kalózoktól megóvják.

Tetszik ez a cikk? Tűzd ki!

Néhány faluban földalatti alagutak voltak, és mindegyiknek keskeny, zavaró sikátorok voltak a zsákutcákkal. A helyiek otthonaik második szintjén éltek, és állattenyésztésük az alján élt. A második szinten történő felemelkedés jobb kilátáspontot adott nekik a támadók felett, és szükség esetén menekülési útvonalat a szomszédos háztetőkhöz.

☞ Lásd még: Kefalonia Görögország: 5 napos útikalauzunk

Először a falu felfedezésének napján Pyrgi volt a fehér és fekete geometriai „Xysta” mintákkal, amelyeket kézzel az épületekbe faragnak. A sávok annyira keskenyek voltak, hogy a szomszédos erkélyek gyakorlatilag megérintették egymást a fejünk felett. A Bright Bougainvillea növények felmásztak az otthonok homlokzatán, a második szinten az erkély felé nyúlva. A Stone alagutak felajánlottak néhány nagyon szükséges árnyalatot, amikor ezen a csinos faluban sétáltunk.

Nick sétált a festői Pyrgi faluban

A barátságos helyiek a faluban őshonos nyelven beszéltek velünk (minden falunak megvan a saját nyelvjárása), és angolul és mosolyogva válaszoltunk. Elmentünk a Bizánci Agioi Apostolo templomba, amely a 13. vagy a 14. századból származik, mielőtt továbbmozdult, hogy megnézze a két sokkal több mastic falu -t.es a környéken.

A MESTA valószínűleg a legjobban megőrzött középkori falu Chios Görögországban, és a legnépszerűbb a látogatók számára, mivel különféle szállási lehetőségekkel rendelkezik. Néhány török ​​turistán kívül magunknak volt a falu, és imádtuk. A szezonon kívüli utazások számos öröme biztosan!

Egy nő Pyrgi faluban – nem ugyanazt a nyelvet beszéltük, de még mindig beszélgettünk
A Pyrgihoz hasonlóan a szőlő és a virágok felmásztak a kőfalakon, míg a tornyos Megalos Taksiarhis templom uralta a falu központját. Belépve az 1868 -ban épített vallási épületbe, nem tudtuk elhinni, mennyire díszes. Eltekintve attól, hogy valaki, aki söpörte az alapokat, mi voltunk az egyetlen emberek.

A lenyűgöző Megalos Taksiarhis templomban a Mesta -ban
Végül elindultunk az Olimpoiba, egy faluba, amely egy csodálatos étteremmel, lenyűgöző épületekkel és barátságos helyiekkel. A faluban volt egy bejárat, és az összes otthont csatolták, az ajtók befelé néztek, ami azt jelenti, hogy ha kívülről nézne az olimpoira, akkor csak azt látja, hogy mi néz ki egy fallal körülvett erődnek.

Mintha a Mesta és az Olimpoiba tett kirándulás nem lenne elég érdekes, rájöttünk, hogy valójában van egy út, amely összeköti a két falut! A túra körülbelül egy órát vesz igénybe, és az ősi templomok és a látványos mezőgazdasági területek elhaladnak. Ez a Chios -szigeten elérhető nyolc megjelölt gyalogút egyike.

Melyik utcát akarsz szedni?

Ez a három középkori falu volt a legszokatlanabb helyek, amelyeket valaha is felfedeztünk, ám Chios Görögország örömmel örülne nekünk egy sokkal ismert falu, Kampos. Elhaladtunk ezen a kőkomplexumon, amikor először megérkeztünk a szigetre, de most itt az ideje, hogy bejuthassunk a szívébe, két kerékre.

Triandafyllia a kecske nyomvonalaiból (mennyire ideális ez a név?!) Találkozott velünk a gyönyörű terület körüli kerékpározás napjára. A hegyikerékpárok felé indultunk, és a mezőgazdasági területeken kerékpároztunk, miközben a narancssárga ligeteken átkirdítottuk és zagáltuk. Felfedeztük a keskeny sávokat, amelyek bozont fákkal és alacsony kőfalakkal bélelték. A gyönyörű kastélyok és a csinos közterületek mentén átmentünk, miközben megismerkedtek a terület történetéről útmutatónkból.

Kerékpározás Kampos festői falu körül Triandafyllia -val a kecske pályákról
Kampos gyönyörű terület volt a kerékpározáshoz

Ahogyan a nap túl meleg volt, hogy elviselje, az utazás befejeződött, és itt az ideje, hogy töltsük meg a hasunkat ételekkel, és elképesztő egy helyi sörrel. A Triandafyllia -val együtt elindultunk a Kampos -i Astrakia felé, amely a délutáni főzési lecke beállítása volt.

Még nem is kóstoltuk meg az ételt, és nem is tanultunk meg, hogyan kell főzni a hagyományos ételeket, de már félek az ideális lokálról és a fantasztikus emberekről, akik csatlakoznának hozzánk. A délutánt Elias és élettársa, Joanna (akik a Chios Cooking Leckes tulajdonosai), a Triandafyllia és kedvesének Pedro (a kecske nyomvonalaiból), a Dora (a séf) és a Maria (a Dora fordítója) töltenénk.

Töltött szőlőlevél készítése Dorával
Néhány más Elias és Joanna szála egész nap megállt, hogy köszönjön, és az egész délután úgy érezte, mintha csak egy barát házában lógnánk, ahelyett, hogy turnéon lennénk.

Megtudtuk a Chios -sziget konyháját Dora séftől, miközben a szakértői tészta tészta egy Spartos -növény szárán látta, hogy elősegítse az alak kialakulását, miközben lyukat tart a tészta közepén. Elias és Triandafyllia magyarázza