3 fantasztikus nap után a Garmeh sivatagi oázisában a Yazd felé indultunk, a zoroasztriai kultúra központjába és az Iránban megkülönböztetett ősi sivatagi építészetre. Ha a taxit a buszpályaudvarról vettük, már jól éreztük magunkat, amit a következő napokban tárolnak. A szétszórt óváros teljesen sár- és iszaptéglaból készült, és taxival nehéz volt manőverezni az apró fedett sávokon.

Bejelentkeztünk egy újabb látványos iráni épületbe, a Kohan Hotelbe. Az iráni szállodák általában átalakították a régi otthonokat, amelyek egy gyönyörű kerti udvar körül középpontjában állnak, és Kohan volt az egyik leglátványosabb hely, amelyet eddig láttunk. A központi udvar hatalmas és ideális volt a délutáni blogok eltöltéséhez. Ez volt a hely számunkra!

Aznap este azt tettük, amit sok napig tettünk Yazdban. Sétáltunk az óvárosban, és eltévedtünk az ókori várost alkotó számos sávban és alagútban. A sima iszapfalak és a barlangok lassan aranybarna színűvé váltak, amikor az égen alacsonyan süllyedt a nap. Naplementekor a szálloda tetőfedő rendszeréhez indultunk, ahol a narancs gyönyörű megjelenítését néztük, és a rózsaszín festék az égboltot a város felett.

Mindegyik tetőn egy ősi légkondicionáló struktúrával rendelkezik, amely egy extra toronyból áll, nagy függőleges nyílásokkal, amelyek megragadják a szellőt, és az alábbiakban kényszerítik. Ideális sivatagi hűtőrendszer, Bagdir néven.

Egy tetőtéri bagdir

Idővel vagy Iránban történt látogatással egybeesettünk a síia iszlám naptárban, Ashura legnagyobb éves vallási szertartásával. A férfiak és a nők az utcára vitték a gyász nagyon érdekes kiállítását Imam Husszein halála miatt. Olvassa el még többet róla itt.

Lorian úr
Az intenzív vallási lelkesedés ellenére találtunk egy útmutatót, aki felkészült arra, hogy elhúzza magát az országos bánattól, hogy elinduljon minket a környező helyekre való utazásra. Útmutatónk neve Mr.Lorian volt, és animációs, barátságos és hihetetlenül informatív zoroasztriai helyi volt.

„A zoroasztrikusok úgy vélik, hogy az ördög csak az emberi elme -ban létezik”

-Mr.lorian

Mr.Lorian elvitt minket a Yazd körüli fő helyekre. Először a Kharanaq sár Caravanserai volt. Kiszálltunk a kocsiból, és egy érdekes, 1000 éves iszapfalak labirintus körül sétáltunk. A Kharanaq olyan volt, mint a Yazd apró változata, amelyet az elmúlt 50 évben bomlásnak hagytak, amikor a helyiek felálltak és az „Új városba” költöztek, ahol a modern kényelem, például a folyóvíz és a műholdas TV örömmel örülnek.

Gyönyörű kharanaq

Kharanaq után a Chak Chak felé indultunk, egy ősi zoroasztriai zarándokhelyhez. A zoroastrianizmus egy iszlám előtti vallás, amely valaha volt a fő hit Iránba. Imádkoznak a tűz templomokban, és számos története van, hasonlóan a Biblia meséihez. Chak Chak „csepegtető csepegtetést” jelent a perzsaiban, és azt mondják, hogy a víz az elfelejtett hercegnő könnyei, akik hiányzik a családjáról, és örökké sír.

Mmm … finom hercegnő könnyek.

A Yazdból származó napi kirándulásunk során Meybod város volt, amelynek 2 fő érdeklődési pontja van. Az egyik a legrégebbi iszapszerkezet Iránban, a Narin kastélyban. Úgy gondolva, hogy közel 1800 éves, a kastély még mindig fantasztikus állapotban volt. Átmentünk a View Towerből, hogy megtekintsük a toronyot, és kilátás nyílik a városra.

Kilátás a Narin kastélyról

Meybodban is volt egy ősi sivatagi jégház. Így van, jég a sivatagban! Körülbelül 800 évesnek gondolva, a méhkas-szerű szerkezetet a jég betakarításához használták, még a téli szezonban a fagy megszűnése után is. A vizet az épületbe dobták, és télen hagyták fagyasztani, majd május végéig / június elejéig lezárták, amikor újból megnyitják, hogy eladják a jégt! Meglepő módon fagyott maradt, mert a levegőt annyira hűvösnek tartották a sárkabe -ben.

Meybod után visszamentünk a Yazdba, ahol még néhány nap múlva örömmel vándoroltunk a sávok körül. 5 napot töltöttünk a Yazdban, és szeretjük azt a tényt, hogy most lassabban utazunk. Jó volt 32 napot Iránban tartani, hogy időt szánjunk és találkozzunk az emberekkel az út mentén.

Ezután Kerman szent városába indulunk, ahol elindulunk, hogy meglátogassunk néhány igazán epikus sivatagi formációt, valamint részt veszünk Ashura -ban, a fantasztikus síia ünnepségen. Maradjon velünk a látványos sivatag képeiről és az öngyilkosság sokkoló megjelenítéséről.

Tetszik? Tűzd ki! ?

Jogi nyilatkozat: Az úton lévő kecskék Amazon munkatárs, és más kiskereskedők számára is leányvállalat. Ez azt sugallja, hogy jutalékokat keresünk, ha a blogunk linkjeire kattint, és az e kiskereskedőktől vásárol.